Sindicaliştii din educaţie au declarat, marţi, că ministrul de resort nu le-a prezentat, încă, nicio schiţă de lucru pentru elaborarea noilor legi ale învăţământului, motiv pentru care discuţiile pe acestă temă au fost reprogramate pentru joi.
"Ministrul Ecaterina Andronescu ne-a invitat azi (marţi -n.r) la discuţii despre viitoarele legi a educaţiei, fără să ne prezinte, însă, niciun pachet de lucru. Din câte ştim noi, ministerul nici nu a elaborat încă un astfel de document", au declarat reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN), prezenţi la discuţiile de marţi.
Tot odată după întâlnirea de marţi, Andronescu a subliniat, din nou, necesitatea ca toate propunerile cu privire la viitoarele legi să fie unite intr-un Cod al educaţiei. "Sistemul este unitar şi trebiue să rămână unitar. El nu trebiue tratat pe bucăţi, ci ca pe un sistem naţional de educaţie, pornind de la eduucaţia timpurie şi terminând cu formarea continuă. Am început discuţia pe promblemele legate de modul în care organizăm ciclurile de învăţământ, întrucât acum există propunerea de modificare a sistemului actual de cicluri, care presupune 4-4-4( patru ani şsolar, patru ani gimnazial, patru ani liceal -n.r), la care 5-5-3, care ar produce foarte multe perturbaţii în sistem, şi cred că nu suntem în situaţia şi nu avem nici studiul de impact necesar. Le-am propus să menţinem 4-4-4, să adăugăm grupa pregătitoare ca formă de învăţământ obligatoriu şi să generalizăm învăţământul liceal. De aici trebuie să pornim, pentru că tot conţinutul legii depinde de această propunere", a precizat ministrul Educaţiei.
MInistrul şi sindicatele par să fi căzut de acord în privinţa necesităţii elaborării unui Cod unic al educaţiei, acesta urmând să fie, practic, esenţa a tot ceea ce se regăseşte util în propunerile pentru viitorul învăţământului românesc. "în final, va putea rezulta nu pachetul MI