Pentru a nu muta stâlpii de înaltă tensiune ai liniei de cale ferată cu care se intersectează Pasajul Pipera-Tunari, autorităţile au hotărât montarea a şapte grinzi de beton. Lucrările au ca efect devierea a 16 trenuri şi anularea altor 6
Autorităţile Primăriei Sectorului 2 şi cei ai comunei Voluntari au decis să înalţe podul iniţial de saşe metri cu ajutorul a şapte grinzi de beton pentru aevita astfel îndepărtarea stâlpilor de înaltă tensiune ai CFR.
“Deasupra podului se vor monta aceste grinzi de 100 de tone şi doi metri înalţime fiecare şi astfel pasajul va ajunge la aproximativ opt metri“, spune Daniel Stan, manager South Area la Deme Macarale, firma care pune la dispoziţie macaraua de 600 de tone cu care se vor monta grinzile.
La lucrările care vor dura până sâmbătă, 1 august, muncesc 25 de oameni.
Costuri mai mari cu 5 milioane de euro
Construcţia pasajului a început în 2007 şi trebuia să se termine în luna noiembrie a anului trecut, însă din cauza greşelilor de proiectare, dar şi a întârzierii cu care au fost date unele avize, noul termen este luna august a acestui an.
Totodată, costul iniţial al proiectului era de 6,2 milioane de euro, dar a crescut până la 11,4 milioane de euro. Cheltuielile suplimentare de aproximativ cinci milioane de euro vor fi suportate de către Primăria Sectorului 2 şi de cea a comunei Voluntari.
“Cei de la CFR au făcut lucrări de reabilitare a căii ferate şi nu au mai ţinut cont de înălţimea podului. Noi le-am propus încă de anul trecut reprezentanţilor celor două Primării această soluţie, dar nu ştim de ce nu au acceptat-o până acum“, explică managerul Deme Macarale, firmă care lucrează din vara 2008 la acest pod.
Pe de altă parte, Gavrilă Manăila, director al CFR Infrastructură spune că cei la Primăria Voluntari nu au respectat avizul dat în 2005.
“Câ