Cea de-a sasea generatie Volkswagen Golf a fost lansata in Romania in noiembrie 2008 de catre Porsche Romania, importatorul marcii estimand vanzarea a 4.700 de unitati anul acesta.
Golf VI are un interior redefinit care imprumuta cateva elemente de la modelul Passat CC, precum volanul, forma rotunda a ceasurilor de bord, ornamentele cromate, textura si aspectul materialelor, sistemul de climatizare si butoanele de actionare electrica a geamurilor si a oglinzilor laterale.
Modelul Golf VI este disponibil cu sase motorizari cu puteri intre 80 CP si 160 CP, la preturi incepand de la 13.668 euro cu TVA (2 usi) pana la 23.085 cu TVA (4 usi).
Motorizarile diesel ale noului Golf VI sunt 2 litri 110 CP si 140 CP, iar cele pe benzina sunt 1,4 litri 80 CP, 122 CP, 160 CP si 1,6 litri 102 CP. Toata gama de motoare disponibile pe Golf VI sunt Euro5.
Am testat in Bucuresti un Golf VI, oferit de Porsche Romania, cu motorizarea de 2,0 litri diesel 140 CP si transmisie DSG 6 trepte. In echiparea Highline, pretul modelului cu 4 usi este de 21.637 euro cu TVA.
Pe cei 100 de kilometri in Bucuresti la ore de varf, motorizarea diesel cu DSG a afisat un consum de 9,6 litri. Modelul de test are o viteza maxima de 207 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 9,3 secunde.
Cei 140 de cai putere sunt mai mult decat suficienti pentru un Golf, modelul diesel cu DSG se misca sportiv, cutia isi face bine treaba. In functie de cum apesi schimba rapid intr-o treapta inferioara si te trage in scaun. Daca nu te grabesti, Golf-ului cu DSG ii place sa aiba 1.500 de ture, poti merge cu 50-60 km/h in treapta a 5-a.
Golf VI este disponibil cu 3 echipari Trendline, Comfortline si Highline. Modelul dispune de ESP, ABS, ASR, airbaguri sofer si pasager, cortina, laterale, precum si un airbag pentru genunchi sofer disponibil in serie.
Reglarea adaptiva a