Căruţele - pericol public
În orice altă ţară europeană apar doar în muzee, ca exponate de Ev Mediu. La noi însă, le întâlneşti la orice pas. Fac parte din peisaj, pentru că poliţia şi administraţia nu sunt în stare să impună legea prin care sunt interzise de mai bine de un deceniu în municipii şi pe drumurile naţionale. Acestea sunt căruţele, un adevărat pericol pe şoselele din România.
Consiliul local a adoptat în urmă cu şase ani o hotărâre care contravine legislaţiei rutiere, permiţând vehiculelor cu tracţiune animală să circule în anumite zone din Craiova. În loc să anuleze această hotărâre, ilegală încă de la adoptare, consilierii au modificat-o în 2005, adâncind ilegalitatea, sub privirile prea îngăduitoare ale Prefecturii Dolj.
Consiliul Local Craiova se crede mai deştept decât parlamentul şi guvernul la un loc. Aşa se poate înţelege din faptul că aleşii urbei au dat cu oiştea-n gard cu şase ani în urmă, adoptând o hotărâre care permite circulaţia căruţelor prin anumite zone din Craiova, deşi Codul Rutier şi hotărârea de guvern prin care s-a aprobat regulamentul de aplicare interzicea expres atunci şi interzice şi acum circulaţia căruţelor în municipii. Doi ani mai târziu, consilierii au pus din nou carul înaintea boilor. În loc să anuleze hotărârea ilegală, s-au apucat să o... îmbunătăţească.
Consilierii craioveni, mai presus de Codul Rutier
Poate cea mai mare gafă a aleşilor locali din inima Doljului o reprezintă Hotărârea nr. 227 din 31 iulie 2003, prin care Consiliul Local Craiova a stabilit că vehiculele cu tracţiune animală pot circula prin oraş, însă doar prin anumite zone. Căruţelor le era interzisă circulaţia doar în zona A a municipiului, adică în spaţiul delimitat la vest de străzile Paşcani, Maria Tănase, Brestei, Câmpia Islaz, Petuniilor, Pictor Iscovescu, Bucovăţ, Şoimului şi bulevardul 1 Mai, la su