Brandul H&M, ale cărui creaţii sunt purtate de vedete pe covorul roşu, oferă haine la preţuri foarte atractive pentru femei, bărbaţi, tineri şi copii. Această marcă suedeză este prezentă acum în întreaga lume.
Grupul H&M a fost înfiinţat în Suedia, în 1947. Erling Persson, un comerciant suedez, este creatorul acestei mărci care a devenit un brand în doar câţiva ani. Pentru a-şi deschide primul magazin, el s-a inspirat din conceptul american al buticurilor care ofereau haine pentru femei la preţuri reduse.
Primul magazin şi-a deschis porţile în Västeras, sub numele de „Hennes“ (Pentru Ea). În anii ’50 şi ’60, conceptul Hennes a cunoscut un real succes atât în Suedia, cât şi în Peninsula Scandinavă. În 1968, când marca încerca să se stabilească la Stockholm, fondatorul ei a cumpărat un magazin de arme şi articole de vânătoare, Mauritz Widforss, şi a schimbat numele societăţii în Hennes & Mauritz, abreviat H&M.
Inspiraţie mondială
Colecţiile H&M sunt ancorate în modă. Marca propune aceleaşi opţiuni în materie de haine în toate reţelele sale de distribuţie. Colecţiile sunt create în Suedia de 80 de designeri care îşi găsesc inspiraţia în cele patru colţuri ale lumii. Compania H&M pune accent pe calitatea hainelor. Cele mai mici preţuri sunt obţinute datorită volumului foarte mare de comandă, dar şi numărului mic de intermediari între producţie şi vânzare. Particularitatea H&M este că marca nu are o unitate de fabricare. Toate hainele sunt confecţionate de furnizori externi din Asia şi Europa multe fiind făcute în România. Deşi este greu să găsim în ţara noastră haine produse în România, dacă intrăm într-un magazin H&M din străinătate, putem observa că pe eticheta articolelor de îmbrăcăminte scrie Made in Romania. Magazinele H&M sunt concepute pentru ca potenţialii clienţi să-şi aleagă singuri hainele. Prezentarea produselor,