Cabinetul Boc a găsit de unde să mai facă economii în perioada de criză: angajaţii de la primării şi directorii din agenţiile guvernamentale, care nu au fost până acum atinşi de măsurile de reducere salarială anterioare ale Guvernului.
Mai exact, în cazul angajaţiilor de la primării, în funcţie de numărul de locuitori pe care îi deservesc, vor fi impuse o serie de standarde de cost. Acestea vor fi pregătite de Ministerul de Finanţe, Ministerul de Interne, Ministerul Muncii şi Ministerul Justiţiei până la 15 septembrie, a anunţat premierul Emil Boc. El a declarat nemulţumit că, în cazul structurilor administrative autofinanţate din bugete locale, efectele crizei economice nu se simt, deoarece pe angajaţi „nu i-a ajuns cu niciun leuţ”. „Aici trebuie să stabilim standardele de cost în felul următor: o primărie până la o mie de locuitori, ce personal obligatoriu trebuie să aibă şi pe care statul se obligă să-l plătească. De acum încolo, dacă tu vrei să îţi mai angajezi, cum am văzut astăzi că cineva şi-a angajat soacra, îţi angajezi pe banii tăi personali sau dacă ai resurse suplimentare, dar nu pe banii bugetului de stat sau pe banii publici în esenţă”, a explicat şeful Executivului.
Boc a mai spus că, standardul de cost- care se traduce prin ceea ce statul consideră că este optim pentru ca o primărie să funcţioneze- va lua în calcul numărul de locuitori din unităţile teritoriale administrative. „Din nefericire timp de 20 ani s-a scăpat de sub control acest fenomen.Sunt primării, sunt Consilii Judeţene care au o listă de personal, pentru că au fost decenţi şi nu şi-au angajat în decursul timpului foarte multe persoane şi o duc foarte greu pentru că sunt suspendate funcţiile din administraţia publică ca şi angajare, în timp ce sunt alte structuri administrative super-umflate şi care nu se justifică să aibă nu număr atât de mare. Şi, din cauza acelora care