Sindicaliştii din Educaţie au declarat că ministrul de resort nu le-a prezentat, încă, nicio schiţă de lucru pentru elaborarea noilor legi ale învăţămîntului, motiv pentru care discuţiile pe acestă temă au fost reprogramate pentru joi. „Ministrul Ecaterina Andronescu ne-a invitat azi (marţi - n.r) la discuţii despre viitoarele legi a educaţiei, fără să ne prezinte, însă, niciun pachet de lucru. Din cîte ştim noi, ministerul nici nu a elaborat încă un astfel de document”, au declarat reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN), prezenţi la discuţiile de ieri. Andronescu a subliniat, din nou, necesitatea ca toate propunerile cu privire la viitoarele legi să fie unite intr-un Cod al Educaţiei. “Sistemul este unitar şi trebiue să rămînă unitar. El nu trebuie tratat pe bucăţi, ci ca pe un sistem naţional de educaţie, pornind de la educaţia timpurie şi terminînd cu formarea continuă. Am început discuţia pe problemele legate de modul în care organizăm ciclurile de învăţămînt, întrucît acum există propunerea de modificare a sistemului actual de cicluri, care presupune 4-4-4 (patru ani - ciclul şcolar, patru ani - ciclul gimnazial, patru ani - ciclul liceal - n.r), la care 5-5-3, care ar produce foarte multe perturbaţii în sistem, şi cred că nu sîntem în situaţia şi nu avem nici studiul de impact necesar. Le-am propus să menţinem 4-4-4, să adăugăm grupa pregătitoare ca formă de învăţămînt obligatoriu şi să generalizăm învăţămîntul liceal. De aici trebuie să pornim, pentru că tot conţinutul legii depinde de această propunere”, a precizat ministrul Educaţiei. Ministrul şi sindicatele par să fi căzut de acord în privinţa necesităţii elaborării unui Cod unic al educaţiei, acesta urmînd să fie, practic, esenţa a tot ceea ce se regăseşte util în propunerile pentru viitorul învăţămîntului românesc. “În final, va rezulta nu pachetul Miclea, nu pachetul Adomniţei,