Cei care vor să stea câteva zile la plajă şi aleg să meargă cu trenul sunt obligaţi să suporte opt ore de mers. Sursa: Codrin Prisecaru
Călătoria cu trenul spre mare a devenit un vis urât, mai ales în ultimele zile din luna lui Cuptor. Pe lângă canicula din ultimele zile, care a dus la restricţii de viteză pe ruta Bucureşti - Constanţa sau retur, CFR SA a închis circulaţia între staţiile Bucureşti Băneasa şi Pantelimon pe două fire de mers, pentru efectuarea unor lucrări de montare a şapte grinzi de beton la pasajul Pipera - Tunari.
Astfel, mai multe trenuri de persoane, accelerat sau rapid, vor avea întârzieri între 40 şi 60 de minute, în funcţie de circulaţia reală, ne-au spus oficiali ai CFR Călători.
Cu toate acestea, „calvarul” călătorilor nu va lua sfârşit după 31 iulie, deoarece lucrările de modernizare a căii ferate vor continua şi anul viitor. Din cauza acestor lucrări, începute în 2006, trenurile de călători parcurg distanţa Bucu reşti - Constanţa în circa 4,30-5,30 ore. Anterior începerii lucrărilor, timpul era de aproximativ 2,30-2,40 ore, potrivit datelor companiei.
20.000 de călători, afectaţi
Potrivit datelor primite de la CFR Călători, pentru perioada 28-31 iulie, au fost achiziţionate şi rezervate un număr de 16.800 de locuri, la trenurile din toată ţara care circulă spre/dinspre litoral deviat prin Mogoşoaia. „Având în vedere că mai sunt locuri disponibile aflate la trenurile menţionate, apreciem că numărul de legitimaţii vândute va ajunge la 20.000”, au menţionat sursele citate.
Oficialii companiei ne-au declarat că vor face tot posibilul să ofere condiţii optime pentru călători. Conform acestora, în ultimii doi ani garniturile au fost înnoite, iar vagoanele sunt dotate cu aer condiţionat.
CEA MAI NEPOTRIVITĂ ALEGERE
Până ieri, drumul până la