Dinu Petre, partener la casa de avocatură Cunescu, Balaciu şi Asociaţii, recomandă managerilor să-şi consolideze relaţia cu clienţii. Asta pentru a preveni riscurile, mai ales pe cele juridice. Avocatul Dinu Petre se fereşte să facă previziuni pentru 2009. Totuşi, speră ca cifra de afaceri a companiei la care lucrează să se menţină în acest an la nivelul din 2008. La cei 39 de ani ai săi, Dinu Petre se autointitulează un „optimist fragil“. Lucrează de aproape 12 ani la aceeaşi companie, Cunescu, Balaciu şi Asociaţii, preferă investiţiile clasice şi încă mai crede în potenţialul pe termen lung al pieţei imobiliare, în ciuda perspectivelor sumbre din prezent.
Coleg, nu concurent
Chiar dacă are o meserie plină de compromisuri, spune că nu a fost nevoit, cel puţin până acum, să renunţe la principiile după care se ghidează în viaţă. În ultimul deceniu avocatura a crescut, atât sub aspectul numărului de practicanţi, cât şi sub cel al implicării avocaţilor în viaţa economică şi socială. În ceea ce priveşte concurenţa, Dinu Petre se consideră coleg, nu concurent, cu cea mai mare parte dintre avocaţi.
„În continuare, necesarul de servicii juridice este mai mare decât oferta, iar nivelul calitativ este satisfăcător, aşa că există loc pentru orice profesionist“, consideră Dinu Petre.
Afacerile oneste vor depăşi criza
Cea mai mare realizare profesională este faptul că a reuşit să-şi păstreze clienţii pe o perioadă destul de lungă. Spune, mai în glumă mai în serios, că orice „aniversare“ alături de un client al casei de avocatură unde activează este un prilej de satisfacţie profesională. În vreme de recesiune, avocatul le recomandă managerilor să-şi îmbunătăţească relaţia cu clienţii şi să se pună în locul acestora măcar pentru o clipă.
Asta pentru a încerca să prevină riscurile, mai ales cele