Primul transport Ro-La care a plecat, ieri, din gara Bucureşti - Progresu a ajuns la Glogovăţ – Arad la ora 8:19, după o călătorie de 16 ore. Autotrenurile din transportul Ro-La, efectuat de CFR Marfă, au fost descărcate, miercuri, în jurul orei 9.00. Deşi oficialii Ministerului Transporturilor se aşteptau la un drum de 17 ore, iar cei ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) la unul de 18-19 ore, trenul a ajuns în aproximativ 16 ore şi există posibilita
Primul transport Ro-La care a plecat, ieri, din gara Bucureşti - Progresu a ajuns la Glogovăţ – Arad la ora 8:19, după o călătorie de 16 ore.
Autotrenurile din transportul Ro-La, efectuat de CFR Marfă, au fost descărcate, miercuri, în jurul orei 9.00. Deşi oficialii Ministerului Transporturilor se aşteptau la un drum de 17 ore, iar cei ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) la unul de 18-19 ore, trenul a ajuns în aproximativ 16 ore şi există posibilitatea ca durata să fie redusă la mai puţin de 15 ore.
„Ne aşteptăm la un timp de 18-19 ore, deoarece trenul circulă mai încet în această perioadă a anului, din cauza căldurii şinele se dilată, în plus trenurile CFR Marfă trebuie să acorde prioritate celor de călători. Noi ne dorim ca distanţa Bucureşti-Arad să fie parcursă în 12 ore”, a declarat pentru capital.ro Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
„Propunem, de asemenea, ca ora de plecare să fie 18:00 şi nu cea de marţi (ora 16:00 - n.r.). Ar fi o oră mult mai bună din mai multe puncte de vedere pentru transportatori”, a mai spus Hagiu.
De la Constanţa în Slovenia
Preşedintele FORT este foarte optimist şi încrezător în acest proiect şi, totodată, convins că nu se va opri la stadiul de experiment. „În două luni de zile vreau să cred că transportul Ro-La va pleca de la Constanţa şi va ajunge până în Slovenia, trecâ