Producatorul ciocolatei Heidi, care detine o cota de piata de 5-6% la nivel local, a avut o crestere a vanzarilor in lei de 10% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2008, jumatate din avans fiind datorat dezvoltarii exporturilor de la fabrica de langa Bucuresti.
Deprecierea leului fata de euro a adus companiei Heidi Chocolat oportunitati de a ataca noi piete externe cu produsele fabricate in comuna Pantelimon de langa Bucuresti. Producatorul exporta deja in 12 tari si vrea sa atace in curand doua piete gigant, Germania si Rusia.
"Datorita deprecierii leului fata de euro produsele noastre sunt mai ieftine decat cele ale competitorilor care calculeaza costurile productiei in euro si astfel putem ataca noi piete externe. In zece zile vom fi pe piata din Rusia, in august planificam sa demaram exporturile in Germania", spune Erwin Vondenhoff, directorul general al Heidi Chocolat, companie detinuta de grupul elvetian Laderach.
Compania a mizat puternic pe exporturi in ultimii ani, pietele externe fiind atacate in special prin intermediul marilor lanturi de magazine.
Tinta este ca pana in 2011 exporturile sa ajunga la o pondere de 20-30% din cifra de afaceri Heidi Chocolat, fata de 8% cat reprezentau anul trecut. Alte piete noi pe care producatorul a intrat recent sunt Polonia, Franta si Serbia.
Compania estimeaza ca pana la finele anului exporturile vor ajunge la o pondere de 13-14% din vanzarile totale.
Anul trecut, Heidi a avut afaceri de 12,2 mil. euro, fiind al 4-lea mare producator local de ciocolata, dupa Kraft Foods, Cadbury si Supreme Chocolat. Prognozele pentru acest an indica o crestere a cifrei de afaceri de 17-18% fata de valoarea din 2008.
Au riscat prin lansari noi
Vondenhoff mizeaza in acest an si pe lipsa lansarilor de produse pe piata, pe fondul reticentei companiilor de a testa