Chiar dacă în prima parte a anului 2009 vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut, există şi categorii de produse şi servicii aflate pe un trend crescător în ceea ce priveşte consumul, printre care şi produsele de larg consum, potrivit celui mai nou studiu al companiei GfK. În ceea ce priveşte produsele alimentare sau nealimentare, cei mai mulţi dintre cumpărători (71%) declară că obişnuiesc să achiziţioneze mărci cu care sunt familiarizaţi. Doar
Chiar dacă în prima parte a anului 2009 vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut, există şi categorii de produse şi servicii aflate pe un trend crescător în ceea ce priveşte consumul, printre care şi produsele de larg consum, potrivit celui mai nou studiu al companiei GfK.
În ceea ce priveşte produsele alimentare sau nealimentare, cei mai mulţi dintre cumpărători (71%) declară că obişnuiesc să achiziţioneze mărci cu care sunt familiarizaţi. Doar o treime dintre români (29%) afirmă totuşi că obişnuiesc să încerce produse nou apărute pe piaţă.
Tinerii, cei mai dispuşi să încerce produse noi
Potrivit GfK, această disponibilitate se accentuează odată cu creşterea venitului şi cu scăderea vârstei. Adolescenţii între 15 şi 19 ani sunt cei mai predispuşi să încerce produse noi, 55% dintre ei declarând că aleg astfel de produse în defavoarea celor pe care le cunosc deja.
Ritmul cu care apar noutăţi pe piaţă diferă de la o categorie de produse la alta în funcţie de numeroşi factori. În cazul produselor alimentare şi al obiceiurilor de consum ale tinerilor care sunt cei mai deschişi spre nou, categoriile care pot beneficia de pe urma acestei atitudini sunt produsele lactate, mezelurile, băuturile răcoritoare, produsele pentru împrospătarea respiraţiei şi diferite tipuri de dulciuri şi gustări sărate.
„Pentru a reduce riscurile la care se expun prin investiţiile necesare l