Licitaţia pentru campania media internă „Turist în România”, pentru care Ministerul Turismului a alocat 924.000 de euro, şi-a desemnat ieri câştigătorii: asocierea Best Advertising - Optimedia.
Realitatea TV şi Pro TV au anunţat, însă, că nu vor difuza campania, pentru că „agenţiile au licitat din burtă”. Agenţia Best Advertising, în parteneriat cu Optimedia, „a prezentat cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic în ceea ce priveşte costul pe punctul de audienţă”, potrivit ministerului.
Best Advertising e patronată de Marian Străchinescu, fost director al departamentului de publicitate al ziarului „Ziua”, şi, cu Optimedia, promovează şi campania „Romania - land of choice” pe CNN.
„Agenţiile au licitat din burtă”
Conform paginademedia.ro, toate preţurile ofertate de cele cinci agenţii înscrise au fost cu mult sub nivelul practicat, pe piaţa de publicitate, de cele trei posturi TV vizate: Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3. Firma Ars Advertising a depus deja contestaţie.
Lovitura de teatru a venit pe seară: Sorin Enache, director general Realitatea - Caţavencu, a declarat, pentru paginademedia.ro, că Realitatea TV nu va difuza campania „Turist în România”, pentru că „agenţiile au licitat din burtă”.
„Nu ne-a cerut nimeni nicio ofertă pentru asta. Agenţiile participante au licitat din burtă. În aceste condiţii, această campanie nu va rula pe Realitatea TV. Preţurile sunt mult sub nivelul pieţei. Este inadmisibil. Ministerul Turismului a stabilit cu câţi bani să ne cumpere publicitate. Este criză, dar nici chiar aşa”, a spus Enache.
Ulterior, şi Pro TV prin directorul de vânzări Zoe Vasilescu a anunţat că postul nu va difuza campania din aceleaşi motive invocate şi de Realitatea TV.