Completaţi o cerere-tip şi veţi trece la noua reţea în cel mult o lună. Sursa: Reuters
Portarea numărului de telefon nu este un proces prea complicat, însă implică parcurgerea câtorva etape. În primul rând, asiguraţi-vă că pentru serviciile actuale de telefonie contractul e încă în vigoare şi că sunteţi titularul sau reprezentantul legal al acestuia. Apoi, trebuie să completaţi o cerere-tip cu datele personale, care trebuie să fie identice cu cele din ultima factură de servicii emisă de operatorul de la care „plecaţi”. Schimbarea furnizorului de servicii de telefonie nu implică obligatoriu şi portarea numărului, acesta realizându-se doar la cererea expresă a clientului.
Dreptul de a vă răzgândi
„Cererea de portare ne mandatează să efectuăm toate demersurile pentru rezilierea contractului privind serviciile de telefonie încheiat între un consumator şi furnizorul anterior. Portarea numărului implică automat şi încetarea contractului cu vechiul furnizor de telefonie, în acord cu clauzele contractuale. Prin urmare, transferul la un alt furnizor nu-l scuteşte pe abonat de respectarea prevederilor menţionate în contractul încheiat cu furnizorul iniţial”, atenţionează Ariana Badin, manager PR al UPC.
După aceea, furnizorul la care vreţi să vă transferaţi vă va contacta pentru a vă anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi când trebuie să mergeţi să semnaţi contractul. „Serviciul va fi întrerupt pentru patru sau cinci ore, pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu veţi putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fiţi acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergeţi la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vreţi să deveniţi abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefo