Putini stiu dar anul acesta nu numai Audi devine centenar, ci si brandul japonez Suzuki ajunge anul acesta la varsta de 100 de ani.
Istoria Suzuki porneste din satul Hamamatsu (Japonia), in anul 1909, cand Michio Suzuki fonda “Suzuki Loom Corporation”, o afacere bazata pe constructia de razboaie de tesut, ce a jucat un rol important in boom-ul industriei japoneze de matase. De la razboaie de tesut, Suzuki a ajuns astazi sa fie cunoscuta pe plan mondial drept marca de top in industria moto, una din cele zece cele mai mari producatoare auto (autoturisme de oras si de teren), producator de mini-camioane si mini-vanuri, motoare de ambarcatiuni, barci cu motor, generatoare, scaune motorizate si constructii prefabricate. Aceasta expansiune se datoreaza, in principal, fondatorului sau, Michio Suzuki, un adevarat vizionar ce a aspirat la diversificarea activitatilor companiei. Visul sau nu a fost orbit de “succesul de moment”, ci a mers mai departe, reusind sa construiasca diverse prototipuri de masini de mica dimensiune si sa comercializeze in premiera mondiala bicicleta cu motor. Dorinta acestui om de a revolutiona tehnologia momentului a dus la nasterea lui Suzuki Motor Corporation. Si, astfel, au aparut automobilele Suzulight (model ce lanseaza Japonia in era autoturismelor usoare) si Suzuki Fronte 800, cat si celebrele motociclete T20 si GT750. Inca de la bun inceput, primele vehicule Suzuki si-au demonstrat performanta, castigand ani la rand Grand Prix Championship si campionatele mondiale de motocross.
Viziunea lui Michio a fos continuata de urmasii sai, care au respectat in deaproape “Misiunea” Suzuki, stabilita inca din 1962, de a dezvolta produse de valoare superioara datorata imbunatatirii continue, si de a fi constant focusati pe nevoile consumatorilor. Ghidata de filosofia fondatorului sau, Suzuki a continuat sa lanseze noi serii de motocicl