Lipsa de finantare intr-un mod constant pentru executarea lucrarilor de extindere a infrastructurii de metrou a condus la numeroase anomalii, cea mai importanta fiind la tronsonul 1 Mai - Laminorului (fosta Laromet), inceput in urma cu 20 de ani, unde pana la finalizarea celor 4,5 km vor fi necesari circa 250 milioane de euro.
Linia de metrou 1 Mai-Laminorului a atras pana in prezent investitii in valoare de 100 de mili-oane de euro si abia in 2011 va fi finalizat segmentul 1 Mai -Pajura-Parc Bazilescu (2,6 km), avand in vedere ca in prezent nu este asigurata finantarea pentru acest proiect. Inconsecventa platilor pentru lucrarile de la acest tronson a condus la majorarea continua a costurilor.
„1 Mai-Laminorului este o lucrare grea, dar lasand acest lucru deoparte, ar fi fost terminata mai devreme daca era asigurata finantarea in mod constant. Pe de o parte, avem datorii catre constructorii acestui tronson, pe de alta parte zona cea mai grea, dintre 1 Mai si Pajura, vizeaza realizarea trecerii pe sub doua apeducte, care alimenteaza partea de nord a orasului si tehnologiile de acolo sunt speciale, pentru ca nu se putea opri alimentarea cu apa", afirma Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, care a revenit in aceasta functie dupa o perioada de opt ani, timp in care a fost directorul directiei de infrastructura din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (PMB.)
Abia spre sfarsitul lunii septembrie, Metrorex va trece la lucrarile de suprafata si la acoperirea tronsonului 1 Mai-Bazilescu, dupa ce vor fi finalizate structurile de rezistenta de la statia Parc Bazilescu. „Ne vom lua astfel masurile de conservare pana vom obtine finantarea. S-au tot adunat cheltuieli, din cauza neprioritizarii investitiilor. Este pagubos pentru noi sa inchidem santierul si sa-l deschidem peste un an".
De la Zarea la Laminorului nu este nimic facut si