Renault, cel de-al doilea constructor auto din Franţa, a afişat în prima jumătate a anului o pierdere netă de 2,71 miliarde de euro, comparativ cu un profit de 1,58 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul scăderii vânzărilor de autoturisme la nivel mondial, relatează Bloomberg.
Veniturile au scăzut în perioada analizată cu 24%, la 15,99 miliarde de euro.
Analiştii estimau o pierdere de 2,39 miliarde de euro, pe fondul unor vânzări de 15,9 miliarde euro, potrivit unui sondaj realizat de Bloomberg.
Renault, ca şi alte companii auto, a recurs în primul semestru la închiderea unor fabrici, în încercarea de a diminua stocurile. Chiar dacă primele de casare acordate de guvernele europene au pus capăt în iunie tendinţei de scădere a vânzărilor, volumele au fost în continuare cu 11% mai mici în primul semestru.
"Am anticipat criza din iulie 2008 şi am luat primele măsuri necesare pentru depăşirea acesteia", a declarat directorul executiv Renault, Carlos Ghosn. Managerii se concentrează asupra pregătirii companiei pentru perioada post-criză.
Constructorul modelelor Megane, Clio şi Laguna a înregistrat o pierdere operaţională de 620 milioane euro, comparativ cu un profit de 865 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pentru acest an, Renault şi-a modificat previziunile privind scăderea vânzărilor la nivel mondial, estimând un declin de 12% faţă de 2008, în contextul în care anterior prevedea o scădere de 15%.