Dupa un semestru dezastruos pentru industria de ferestre si usi din PVC, producatorii de profil estimeaza ca in partea a doua anului cererea va inregistra o usoara crestere, insa aceasta tendinta nu va salva scaderea consumului la 500 mil. euro, la jumatate fata de nivelul maxim atins in 2007, de un miliard de euro. In acest context, producatorii mari de profiluri PVC si-au indreptat investitiile mai mult catre marketing pentru a nu pierde cota de piata.
Gealan Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profiluri din PVC, considera ca dezvoltarea din ultimii ani a industriei de termopan (asa cum sunt cunoscute geamurile termoizolante) au transformat ferestrele PVC intr-un finisaj aproape obligatoriu pentru cei care isi renoveaza locuintele sau isi construiesc o casa noua, fata de perioada din urma cu 2-3 ani, cand termopanele erau mai putin accesibile.
„Ferestrele din PVC cu geam termoizolator sunt acum mai degraba un standard decat o aspiratie, iar acei clienti care nu si-au instalat inca astfel de ferestre vor continua sa constituie o sursa importanta de comenzi pentru partenerii nostri", spune Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan.
Compania a inceput anul acesta o campanie de promovare a produselor, pentru a creste vizibilitatea companiei, in conditiile in care competitia a crescut, fiecare jucator luptandu-se pentru o „felie" mai mica fata de ce au impartit in ultimii doi ani. „In prezent derulam o campanie de sustinere a vanzarilor. Campania se afla abia la inceput, de aceea este prematur sa estimam rezultatele finale. Ceea ce pot spune este ca investitiile in comunicare si marketing sunt importante pentru noi, deoarece pe o piata cu o valoare in scadere cum este piata profilurilor din PVC anul acesta, competitia intre principalii jucatori se acutizeaza, iar vizibilitatea devine din ce in ce mai importanta", explica Vlaicu. @N_P