Gigantul auto Ford, singurul constructor american care a ramas in picioare dupa criza financiara care a restructurat companii ca General Motors si Chrysler, are planuri mari la Craiova: 9.000 de angajati, o productie de 300.000 de masini si investitii totale de 675 mil. euro.
Constructorii auto fac parte din categoria companiilor cu un grad ridicat de impact economic asupra unei regiuni, in contextul in care pentru fiecare angajat al uzinei auto exista alti zece in industria pe orizontala.
In prezent, in cadrul uzinei de la Craiova lucreaza 3.900 de angajati, numar care, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor Ford in Europa, va urca dupa 2011-2012 la 7.000 - 9.000 de persoane, in conditiile in care productia de autovehicule si motoare ar ajunge la 300.000 de unitati anual. In acelasi timp, repornirea fabricii de la Craiova ar atrage noi investitii in judetul Dolj, precum si crearea a pana la 60.000 de noi locuri de munca la furnizorii de componente.
Dacia, principalul constructor autohton, are la Mioveni peste 14.000 de angajati numai in uzina auto. In cadrul celor peste 800 de furnizori ai companiei lucreaza inca 130.000 de oameni, care depind direct de activitatea Grupului Renault in Romania.
Productia uzinei Ford este programata sa demareze pe data de 8 septembrie, iar seful Ford Romania, Dionisio di Campos, nu a oferit cifre legate de productia uzinei din 2009, dar potrivit unor surse din cadrul uzinei, anul acesta se vor asambla autovehicule intr-un singur schimb de productie, fata de planul initial de doua schimburi, decizie cel mai probabil influentata de scaderea puternica, de aproape 40%, a vanzarilor de vehicule comerciale in prima jumatate a anului la nivel european.
O autostrada va lega uzina Ford de Capitala
Demararea productiei uzinei a "incurajat" si realizarea unei serii de investitii in infra