CME, ce operează în România posturile radio-TV ale MediaPro, a raportat în cel de-al doilea trimestru al anului o scădere de 38,9%. Central European Media Entreprises (CME) a anunţat ieri rezultate financiare mai puţin bune pentru prima jumătate a lui 2009. Compania americană, care deţine în România posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi mai multe radiouri, a înregistrat în cel de-al doilea trimestru al anului o diminuare a veniturilor de la 304,8 milioane de dolari (în al doilea trimestru din 2008) la 186,1 milioane de dolari.
În prima jumătate a anului, veniturile nete au scăzut cu 38%, ajungând de la 527,8 milioane de dolari, cât raportase pentru perioada ianuarie – iunie 2008, la 327,4 milioane de dolari. „Piaţa de publicitate a revenit la nivelul celei din 2007. Acesta a fost un proces dureros pentru noi şi pentru acţionarii noştri“, a declarat Adrian Sârbu, numit marţi, 28 iulie, Chief Executive Officer (CEO) al CME.
Anul trecut, veniturile companiei crescuseră cu 22% faţă de 2007. Totuşi, cel mai bun an din istoria grupului a fost 2007, când CME a raportat o creştere de 39%.
De asemenea, operaţiunile din România ale companiei au avut, în perioada aprilie – iunie 2009, venituri nete de 48,8 milioane de dolari, cu 38% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, compania din România a avut, în cel de‑al doilea trimestru al anului, EBITDA (venituri înainte de plata taxelor, a dobânzilor, a deprecierii şi a amortizării) de 15,4 milioane de dolari, în scădere cu 59% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.
An slab pentru toată europa
Şi veniturile pentru ianuarie-iunie 2009 au scăzut în România cu 38%, ajungând la 84,5 milioane de dolari. EBITDA a fost de 22,5 milioane de dolari, în scădere cu 63% faţă de prima jumătate a lui 2008. A