Daca anul trecut, companiile nu voiau sa renunte la cash si nimeni nu mai voia sa cheltuiasca, in prezent, businessurile sunt constranse tot mai mult de lipsa de lichiditati si au inceput sa se uite la cum pot face rost de bani, fapt ce avantajeaza jucatorii din industria serviciilor de Business Process Outsourcing (BPO).
"Suntem o industrie fericita comparativ cu alte domenii. Nu am scazut si nu am pierdut clienti anul trecut, doar ca nu am crescut cat ne asteptam. Cu sau fara criza, procesele sunt similare. Oamenii tot trebuie sa plateasca facturi. Uneori doar ii consultam si ii ajutam sa implementeze schimbari, fara sa facem neaparat BPO. Inca mai crestem, sper sa mai crestem inca 6-12 luni in Romania. Depindem de clienti si de cum va evolua businessul lor. Targetul nostru global in acest an este sa crestem cu 10-15%", spune Pascal Henssen, 39 de ani, care a preluat in urma cu aproape trei luni operatiunile locale ale furnizorului de servicii de business si solutii tehnologice Genpact, cel mai mare jucator din BPO-ul local in functie de numarul de angajati.
Olandezul este Chief Operating Officer (COO) al Genpact Europa, pozitie din care coordoneaza centrele de servicii din Romania (Bucuresti si Cluj-Napoca), Polonia si Maroc.
Procesele de BPO se refera la externalizarea acelor procese care nu au functie de baza in companii. Spre exemplu, un producator din industria bunurilor de larg consum va externaliza activitatile financiare, cele de resurse umane sau de logistica, pentru a se concentra pe activitatea sa de baza, productia.
Industria de BPO este unul din cele mai bune barometre pentru pulsul economic, dat fiind ca resimte orice scadere la nivelul activitatii companiilor pentru care lucreaza.
"Pe termen scurt, toate companiile din lume au stopat proiecte si s-au concentrat pe identificarea de masuri care sa atenueze efectele