Romania, care a adus companiei de cosmetice Avon afaceri de peste 113 mil. euro in 2008 si un profit de 18,2 mil. euro, nu se situeaza ca rezultate in primele zece tari ale lumii, printre care sunt Statele Unite, Brazilia, Rusia sau Canada, dar ca model de business si strategie, modelul poate fi multiplicat.
Acesta a fost si motivul pentru care executivul a promovat-o pe Angela Cretu in board-ul global.
"Ne-am lansat cu foarta multa forta. Romania este un business model pe care inclusiv Statele Unite ale Americii se gandesc sa-l adopte pentru ca nu are o structura organizatorica grea, clasica. Este un business 100% online, care aplica instrumente moderne pentru atragerea segmentului tanar, mai ales prin social media - Facebook, Twiter, bloguri. Avon nu mai este de mult un business door-to-door. Acum brosura se trimite pe internet, comanda se face online sau prin sms", a declarat Angela Cretu.
Tranzitia catre modelul online a inceput in urma cu trei ani, de la inceputul acestui an fiind 100% "paperless". Potrivit conducerii, noua strategie s-a dovedit a fi avantajul numarul unu al companiei pe timp de criza, mai ales dupa ce cheltuielile au scazut semnificativ, banii salvati fiind reinvestiti in publicitate.
Cresterea a fost peste estimari
"Ni s-a intamplat anul acesta ceva la care nu ne-am asteptat. Am reusit sa crestem mult peste ceea ce ne-am planificat in octombrie-noiembrie anul trecut, perioada in care nu stiam ca va veni criza", spune Cretu, care nu da detalii despre cresterile de anul acesta, motivand cu faptul ca lucreaza intr-o companie listata la bursa.
Trecerea de la factura tiparita la cea electronica a redus semnificativ cheltuielile Avon, mai ales ca lunar compania elibereaza 150.000 de astfel de documente. Nici comenzile nu mai vin pe hartie, acum acestea se fac online sau prin sms.
"Costurile salvate ne-au