Zilnic, pe podul de la Feteşti-Cernavodă trec 9.000 de autovehicule. Dacă fiecare şofer scoate din buzunar 10 lei pentru taxă, statul încasează minim 90.000 de lei. Unde se vor duce aceşti bani? Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A, Dorina Tiron, a declarat în această dimineaţă, pentru un post de radio, că banii adunaţi din taxa de pod vor fi folosiţi cu precădere pentru reabilitarea drumurilor şi a podurilor din Dobrogea. Sursa: Rompres
În răspunsul oficial transmis de reprezentanţii CNADNR către evz.ro, se precizează că “sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare se constituie venit la dispoziţia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. şi vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrărilor de constructie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale.”
Aşadar, banii daţi la Cernavodă nu vor fi direcţionaţi către reabilitarea drumurilor dobrogene, ci sumele vor fi redistribuite la nivel naţional. Aceasta este una dintre contradicţii. Aseară, angajaţii de la Dispeceratul Drumuri Naţionale habar nu aveau de noua taxă, deoarece conducerea a “uitat” să îi informeze.
Dacă în fiecare zi ar trece în medie 9.000 de autovehicule pe podul de la Cernavodă, aşa cum estimează CNADNR, atunci veniturile minime încasate de companie se ridică la 90.000 de lei. Dar podul nu este tranzitat doar de autoturisme, ci şi de camioane sau microbuze, astfel că veniturile încasate cresc.
România nu este singurul stat european în care se aplică taxe de poduri sau de drumuri. Însă infrastructura precară ne alungă turiştii şi constitituie unul dintre factorii care contribuie la creşterea numărului de accidente rutiere.
Punct de colectare mobil
Ordinul privind aplicarea acestor taxe a fost semn