Leonardo, cel mai mare retailer de incaltaminte si marochinarie de pe plan local, cu afaceri de peste 135 mil. euro in 2008, a inchis in prima jumatate a acestui an aproximativ 30 de magazine din cele 175 pe care le detinea in Romania deoarece erau neprofitabile. In urma acestei decizii, peste 500 de persoane au fost disponibilizate din totalul de 3.000 de angajati. Compania se gandeste sa mai inchida insa in cursul acestui an alte 20 de magazine.
"Leonardo vrea sa aiba in Romania o retea eficienta de mai putin de 120-125 de magazine. Procesul incisiv, dar ireversibil de micsorare al Leonardo pana la atingerea unei esente profitabile este in plina desfasurare", a declarat Christian Bachmann, director general interimar al Leonardo si director in cadrul companiei de consultanta in management Ensight Management Consulting.
Pana in trimestrul trei al anului trecut strategia Leonardo viza o extindere agresiva la nivelul intregii tari, magazinele fiind amplasate in special in cadrul mallurilor nou deschise. Reducerile fara precedent ale consumului privat au determinat restructurarea intregului business Leonardo.
Compania Ensight Management Consulting a preluat conducerea retailerului Leonardo in prima parte a acestui an pentru a grabi ritmul in care este realizata restructurarea afacerii coordonata in ultimii 15 ani doar de omul de afaceri Florin Panea. "Florin Panea nu a parasit conducerea executiva, realizandu-se o conducere dubla", potrivit lui Christian Bachmann. El a adaugat ca echipa de management a Leonardo a fost extinsa prin recrutarea de noi directori, fara a mentiona numele si functiile acestora.
Leonardo, cel mai mare retailer de incaltaminte si marochinarie de pe plan local, cu afaceri de peste 135 mil. euro in 2008, a inchis in prima jumatate a acestui an aproximativ 30 de magazine din cele 175 pe care le detinea in Romania deoarece e