Trenul de marfă încărcat cu TIR-uri care a plecat marţi de la Bucureşti cu destinaţia Arad, aflat în teste, a avut parte şi de mici incidente.
Garnitura a fost blocată, ieri, pentru aproximativ 30 de minute, la intrarea în Glogovăţ (Arad), problema fiind rezolvată numai după intervenţia poliţiei.
Linia de cale ferată industrială din zona terminalului, aflat în fostul combinat chimic din Arad, este deţinută în coproprietate de trei firme. Una dintre companii susţine că ar fi fost lăsată pe dinafară de Ministerul Transporturilor, care ar fi încheiat contracte de operare pe linie doar cu celelalte firme. Reprezentanţi ai firmei nemulţumite au blocat linia de cale ferată cu o traversă de beton şi aproximativ 20 de persoane, care s-au pus pe linie.
„Poliţia a fost solicitată prin 112 de către directorul uneia dintre firmele de pe platforma industrială Vladimirescu, că acolo ar exista un conflict. La intervenţia poliţiei, conflictul a fost aplanat. A fost constatată o colaborare, o comunicare defectuoasă între una dintre firmele de acolo şi CFR Marfă Timişoara. Traficul pe calea ferată a fost reluat”, spune Estera Biţiş, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Arad.
A ajuns înainte de ora stabilită
Din punct de vedere operaţional, cursa de probă a mers peste aşteptări, ajungând mai devreme decât termenul estimat iniţial. „Trenul Ro-La a ajuns la Arad în cele mai bune condiţii. Iniţial am calculat o durată de parcurs de 17 ore, trenul ajungând după 15 ore şi 45 de minute, existând posibilitatea ca timpii să mai fie reduşi, considerăm că ne putem încadra la 14-15 ore de parcurs”, spune Dan Ioan Dănuţ, manager CFR Marfă Timişoara.
Proiectul este susţinut şi de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Oficialii UNTRR vor însă ca autorităţile să le asigure condiţii bune şi parcări