Audi a creat o maşină capabilă să copleşească visele şi să răvăşească finanţele.
Face toţi banii. Afirmaţia descrie, de regulă, un produs scump, dar meritoriu. După ce am testat, săptămâna aceasta, cabrioletul Audi A5, la fel de bine am putea întreba cine mai face în ziua de azi toţi banii necesari cumpărării unei maşini capabile să copleşească visele şi să răvăşească finanţele.
Versiunea de lansare, primită în grijă pentru câteva zile, avea numai echipamente opţionale în valoare de 20.000 de euro. Cam cât două Loganuri de top.
Un A5 Cabrio 3.0 TDI quattro Stronic etalează un preţ de listă de 54.934 de euro (cu TVA inclus), practic 55.000. Intuim, oare, necesitatea unui program „Primul cabrio”, cu avans minim, dobândă modică, atitudine laxă din partea instituţiei finaciare creditoare şi o implicare activă, cu vădite conotaţii electorale, din partea statului?
Ca pe şine
Cu TDI-ul dolofan de sub capotă (vezi datele tehnice), A5 Cabrio e mai mult decât un accesoriu de pansat orgolii vătămate. Mult mai mult. Acceleraţiile sunt aproape orbitoare.
Viteza cu care se poate intra, dar mai cu seamă cea cu care e posibilă ieşirea dintr-un viraj larg nu lasă loc îndoielii: maşina a fost livrată cu o pereche de şine. Desigur, realitatea e mai puţin frapantă şi îndepărtează demonstraţia de pe tărâmul fantasticului. Cabrioletul şi încărcătura sa înflăcărată peste măsură datorează extrem de mult sistemului de tracţiune integrală quattro, care are un fel discret, dar foarte ferm de a gestiona situaţiile cu potenţial critic.
Epopeea tehnică
Audi ştie mai bine ca oricare alt constructor să pună la punct un interior în aşa fel încât cel de la volan să simtă că a primit un cadou frumos de fiecare dată când deschide portiera.
În cazul maşinii te