Acordul dintre Microsoft si Yahoo! in domeniul cautarii si publicitatii pe internet anuntat miercuri ar putea fi, cel mai probabil, negativ pentru competitie si consumatori, a declarat joi, seful diviziei de cautare a Google, Marissa Mayer, informeaza PC World. Miercuri, oficialii Google, intr-o declaratie pentru HotNews.ro, se aratau doar "interesati" in a afla mai multe detalii despre acord.
"Daca Yahoo! adopta motorul de cautare Bing al Microsoft in locul celui propriu, aceasta va reduce piata de cautare pe internet de la trei mari jucatori la doi", a declarat Marissa Mayer.
Potrivit acesteia, mai multe grupuri in cadrul Google studiaza in prezent parteneriatul anuntat, care este asteptat sa fie finalizat anul viitor, dar care ar putea reduce inovatia in acest domeniu.
Oficialul Google a facut aceste declaratii in cadrul unui scurt interviu la summitului AlwaysOn Stanford din Palo Alto, California.
Posibilele efecte ale acestui acord sunt dezbatute momentan in diverse sfere ale industriei. Anumiti observatori au sugerat ca parteneriatul ar putea creste competitia pe piata de publicitate online, prin aparitia unui competitor mai serios fata de Google.
Cand vine vorba insa de domeniul cautarii pe internet, grija oficialului Google pare sa fie impartasita si de unii analisti.
"Este pacat ca piata de cautare pe internet va avea acum cu un jucator important mai putin, pentru ca aceasta va slabi peisajul concurential. In lupta lor de a tine pasul cu Google, atat Yahoo! cat si Microsoft au facut lucruri interesante si inovative. Acest lucru a fost bun pentru industrie. Prin acest acord, Microsoft este posibil sa simta mai putin urgenta de a inova", a declarat Al Hilwa, analist IDC.
Microsoft si Yahoo! au anuntat miercuri semnarea unu acord pe o perioada de 10 ani pe segmentul cautarii si al publ