Căruţele - pericol public
În orice altă ţară europeană apar doar în muzee, ca exponate de ev mediu. La noi, însă, le întâlneşti la orice pas. Fac parte din peisaj, pentru că poliţia şi administraţia nu sunt în stare să impună legea prin care sunt interzise de mai bine de un deceniu în municipii şi pe drumurile naţionale. Acestea sunt căruţele, un adevărat pericol pe şoselele din România.
Vi se pare normal să întâlniţi căruţe pe Valea Jiului sau Valea Oltului şi să vă chinuiţi să le depăşiţi cu maşina exact pe o porţiune cu serpentine periculoase? O astfel de bucurie v-au pregătit parlamentarii, la iniţiativa unor senatori liberali în frunte cu Mario Oprea.
Cam de un deceniu căruţele nu mai au voie să circule pe drumurile naţionale şi europene. Măsura a fost preluată şi în actualul Cod Rutier, reprezentat de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, adoptată prin Legea nr. 6/2007, republicată. Nici nu s-a uscat bine cerneala pe actualul act normativ, că un grup de senatori şi deputaţi s-a şi gândit să-l modifice, în sensul de a permite din nou căruţelor să circule printre maşini, pe drumurile naţionale şi europene.
Căruţe cu program de zi
Puţină lume ştie ce surpriză le-au pregătit şoferilor senatorii Mario Oprea (PNL), Aron Popa (PNL) şi deputaţii Mihăiţă Calimente (PNL), Marius Iriza (PRM), Rareş Mănescu (PNL), Marian Săniuţă (PSD), George Scutaru (PNL) şi Toro Tibor (UDMR). Cei opt s-au vorbit, s-au sfătuit, apoi, pe 11 octombrie 2007, au depus la Senat o propunere legislativă de modificare a Codului Rutier.
Proiectul prevede că acest tip de vehicule va putea circula pe drumurile naţionale, pe timpul zilei, între orele 7.00 şi 20.00 în sezonul cald (16 martie - 14 septembrie) şi în intervalul 8.00 şi 17.00 în sezonul rece (15 septembrie - 15 martie). Căruţele vo