Compania Pro TV S.A, care include posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a raportat in al doilea trimestru al anului un profit operational (EBITDA) de 15,4 mil. dolari la o cifra de afaceri de 48,8 mil. dolari.
In ciuda scaderii dramatice a pietei de advertising care s-a reflectat in cifre, compania Pro TV, care prin canalele sale este liderul pietei locale de televiziune, a reusit sa aiba un rezultat pozitiv, marindu-si in acelasi timp cota pe piata de publicitate si audienta. La sase luni, cifra de afaceri a fost de 84,5 mil. dolari, cu un profit operational de 22,5 mil. dolari. In perioada similara a anului trecut, cifra de afaceri a fost de 137,8 mil. dolari, cu un profit operational de 61,6 mil. dolari.
Rezultatele Pro TV au fost publicate miercuri de grupul american CME, actionarul majoritar.
CME, care opereaza mai multe canale de televiziune in Europa Centrala si de Est, a avut in trimestrul al doilea afaceri de 186,1 mil. dolari, cu un profit operational de 29,7 mil. dolari. Pe tot semestrul unu, afacerile au fost de 327,4 mil. dolari, fata de 527 mil. dolari anul trecut. Profitul operational a fost de 45,1 mil. dolari, fata de 185 mil. dolari in perioada similara a anului trecut.
"Piata de publicitate s-a resetat la nivelul din 2007. Procesul a fost unul dureros atat pentru noi, cat si pentru actionarii nostri. Puterea brandurilor si a afacerilor noastre a fost demonstrata in aceasta perioada de criza prin ratingurile si cotele de piata pe care le-am obtinut in toate pietele de baza. Avand in vedere acest lucru, asteptam ca pietele sa-si revina", a afirmat Adrian Sarbu, presedintele si directorul executiv al CME, la prezentarea rezultatelor.
Din cauza crizei financiare la nivel global, pietele de advertising au fost extrem de lovite in acest an, ceea ce s-a reflectat in