Criza economica este de bun augur pentru discounterul austriac miniMax, care se afla in plina efervescenta de extindere a retelei. Oferte de terenuri si spatii sunt din abundenta, spune Rainer Exel, seful miniMax Romania, care are la dispozitie 17 milioane de euro pentru inca 15 noi magazine in care vor lucra 300 de persoane.
„Daca in anii precedenti analizam indelung sau refuzam ofertele de terenuri si spatii prezentate la preturi nerealiste, acum a sosit, finalmente, vremea sa trecem peste etapele de multiple negocieri si sa intram in actiune”, spune Rainer Exel (foto), pentru Wall-Street. In primele sase luni ale anului, discounterul a deschis trei magazine, dar adevaratul tur de forta al inaugurarile este programat pentru cea de-a doua jumatate a anului: 15 noi magazine printr-o investitie totala de 17 milioane de euro.
Dintre acestea, sase magazine sunt garantate de parteneriatele incheiate cu Wini Imobili si Winmarkt, prin care discounterul va ocupa spatii “in complexuri cunoscute, la preturi corecte”, potrivit reprezentantilor companiei. Colaborarea cu Wini Imobili si Winmarkt marcheaza si o schimbare de strategie in extinderea retelei, subliniaza Exel, care marturiseste ca nu putut ramane pasiv la oferte pe care le-a primit din partea celor doua companii.
“Strategia care pana acum prevedea construirea de la zero a magazinelor pe un concept unitar a fost completata recent si cu spatii inchiriate in centre comerciale pentru ca in centrele marilor orase nu sunt disponibile suprafete mari de teren pentru constructii de la zero sau relatiile de proprietate sunt foarte complexe si greu de clarificat”, explica Rainer Exel, adaugand ca pozitionarea noilor magazine in spatiile Wini Imobili si Winmarkt faciliteaza atingerea mult mai rapida a obiectivelor. In plus, noua strategia inseamna si o economie de jumatate de million de euro. Investitia i