Renault SA, cel de-al doilea mare constructor auto din Franţa, a afişat o pierdere netă de 2,712 miliarde de euro în primul semestru al anului şi a avut o cotă de 3,7% pe piaţa mondială. Grupul Renaul a realizat în prima jumătate din 2009 o cifră de afaceri de 15,991 miliarde de euro, mai puţin cu 23,7% (21,5 % excluzând efectele cursului de schimb) faţă de nivelul înregistrat în primul semestru 2008. Jumătate din scăderea cifrei de afaceri (-11,6 puncte) este consecin�
Renault SA, cel de-al doilea mare constructor auto din Franţa, a afişat o pierdere netă de 2,712 miliarde de euro în primul semestru al anului şi a avut o cotă de 3,7% pe piaţa mondială.
Grupul Renaul a realizat în prima jumătate din 2009 o cifră de afaceri de 15,991 miliarde de euro, mai puţin cu 23,7% (21,5 % excluzând efectele cursului de schimb) faţă de nivelul înregistrat în primul semestru 2008.
Jumătate din scăderea cifrei de afaceri (-11,6 puncte) este consecinţa diminuării activităţii din Regiunea Europa, şi aceasta în pofida programelor de stimulare a pieţelor auto puse în aplicare de diferitele guverne. Contribuţia Regiunii Europa a fost deasemenea afectată de efectele cursului de schimb în raport cu Euro ale anumitor valute, cum ar fi Lira Sterlină sau Zlotul polonez.
Activitatea în afara Europei a contribuit cu 6,8 % la scăderea cifrei de afaceri, efectul de volum negativ fiind agravat de efectele cursului de schimb în raport cu Euro ale unor monede precum Won-ul coreean, Real-ul brazilian, Rubla rusească şi Leul românesc.
Ghosn: Renault rezistă
Marja operaţională a Grupului este negativă şi se ridică la -620 milioane de euro, adică -3,98 % din cifra de afaceri, faţă de 865 milioane de euro şi 4,1 % din cifra de afaceri în primul semestru 2008.
Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare au scăzut cu 25 % faţă de primul semestru 2007, în avans faţă de