Ben Gorham, la cei 2 metri inaltime, cu bratele pline de tatuaje si cu o barba de patriarh nu e tocmai imaginea-cliseu a unui parfumier care se lasa inspirat de amintirea mamei, colonia tatalui sau imaginea sotiei. Dar un mix de profesii si culturi pare a fi ideal pentru nasterea unui parfumier inspirat.
Gorham a lansat un brand de nisa, Byredo, in 2008, despre care recunoaste ca a devenit pentru el „un debuseu creativ", la fel ca pictura si fotografia, domnul cu aparitie impresionanta (fost baschetbalist) fiind artist plastic. Intalnirea cu un „nas" (Pierre Wulff) l-a convertit in parfumier, apoi un altul, Jerome Epinette, l-a condus mai departe in lumea aromelor, si asa s-a nascut brandul sau. „Prin parfumuri imi traduc ideile", spune el.
Majoritatea se incadreaza in categoria „love it or hate it", avand personalitate. Cinci parfumuri sunt unisex, cu ingrediente ca tamaie (pentru „Chembur", parfumul inspirat de suburbiile Mumbaiului, unde s-a nascut mama sa), bergamota, smochine („Pulp" povesteste despre timpul petrecut de Ben in Caraibe si poate fi descris ca un bol cu fructe exotice). Cea mai recenta creatie, dedicata sotiei, este parfumul „Blanche", cu note de trandafir alb, piper roz, santal si mosc, printre altele.
Gorham a creat si un parfum inspirat de o revista, Fantastic Man, editata de doi amici olandezi. Rezultatul e un fel de Old Spice cu tabac. „Revista are o conceptie aparte asupra modei masculine si eu le apreciez abordarea. M-am gandit ca ar fi interesant sa creez «the ultimate perfume» pentru gentlemanul modern".
Alti doi parfumieri, Olivia Giacobetti (L’Artisan Parfumeur, Guerlain) si Michel Almairac, il ajuta sa traduca amintirile in parfum („by redolence", „redolence" fiind „aroma"). India este o sursa de inspiratie si un loc preferat de Ben Gorham, care, avand mama indianca, s-a nascut in Suedia si a crescut in SUA si C