Producatorii auto europeni sufera in continuare din cauza recesiunii si desi o serie de companii din alte industrii par sa revina la profiturile de dinainte de criza, sectorul auto stagneaza pe pierderi sau pe profituri modeste.
Volkswagen (VW), cel mai mare producator auto din Europa, a postat in al doilea trimestru un profit net de 283 mil. euro, in scadere cu 83% fata de aceeasi perioada a anului trecut, scrie Bloomberg. Vanzarile VW la nivel mondial au scazut cu 7,7%, pana la 27,2 mld. euro.
Livrarile de automobile ale companiei s-au redus cu 5%, intr-un ritm mai putin accentuat decat cel care a afectat intreaga industrie auto, de 18%, in conditiile in care pietele chineza si braziliana au compensat declinul vanzarilor din statele vest-europene.
"VW a facut fata cu bine crizei", a declarat Frank Schwope, analist pentru banca germana NordLB. "VW este bine reprezentat pe pietele emergente, care devin asul din maneca in perioadele dificile din punct de vedere economic", a adaugat Schwope.
VW mizeaza pe o scadere de doar 10% a vanzarilor pe 2009, dupa ce anul trecut a comercializat un numar record de 6,23 mil. vehicule.
Renault, al doilea mare producator auto din Franta, a primit o lovitura si mai puternica, afisand in prima jumatate a anului o pierdere neta de 2,71 mld. euro, comparativ cu profitul de 1,58 mld. euro inregistrat in urma cu un an. Veniturile companiei au scazut cu 24%, atingand 16 mld. euro.
Renault s-a alaturat anul trecut companiilor din industria auto care au oprit productia catorva uzine, in incercarea de a se adapta problemelor provocate de criza, in principal cererii in scadere. "Veniturile Renault au produs o usoara dezamagire", a declarat Stuart Pearson, analist pentru banca Credit Suisse. Cererea s-a indreptat in special spre modelele mici, cu marja de profit destul de scazuta, chiar daca stimulentele guvern