Companiile autohtone se orientează spre domeniile mai puţin afectate de criză. Românii îşi scot firmele la vânzare pe internet în speranţa că îşi vor recupera o parte din investiţia iniţială, se reprofilează sau recurg la lichidarea societăţii. O casă de amanet la fiecare colţ de bloc, spaţii de închiriat unde altădată erau agenţii imobiliare sau de turism, farmacii şi cazinouri. Toate acestea le poţi observa la o scurtă plimbare prin cartier. Micile alimentare de bloc s-au transformat acum în case de amanet.
Proprietarii acestora spun că este o afacere înfloritoare, ţinând cont de faptul că românii au ajuns să-şi amaneteze, practic, orice. De la bijuterii până la telefoane.
Croitoriile, din nou la modă
O altă categorie favorizată de criză este cea a croitoriilor şi a cizmăriilor. A revenit moda hainelor făcute la croitor şi a reparării încălţămintei. De aceeaşi părere este şi Elena Băncilă, studentă în cadrul Facultăţii de Textile Pielărie şi Management Industrial, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi.
Pasionată de design, ea face modele de haine, iar bunica ei le croieşte. „Fetele interesate pot veni la mine cu un model şi eu îl pot transpune în realitate. Majoritatea clienţilor mei sunt studenţi care nu îşi mai permit să îşi cumpere haine din malluri. Eu le ofer aceleaşi haine, dar la un preţ redus“, povesteşte tânăra.
Ea spune că poate onora până la şapte comenzi pe săptămână, dar nu se gândeşte încă să-şi deschidă o firmă. „Am vrut să îmi transform munca în afacere, dar deocamdată prefer să lucrez aşa, sunt prea multe impozite de plătit şi nu îmi permit“, adaugă ea.
AFACERI BUNE PENTRU RECUPERATORI
Pe timp de criză, şi afacerile de recuperare a creanţelor merg bine. Mulţi români nu-şi mai pot plăti ratele la credite sau facturile telefonice, iar firme