Cand romanii au inceput sa descopere gustul sporturilor nobile, intregul mediu de business vorbea despre valentele de networking ale golfului si tenisului. Totusi, niciun cuvant despre sailing, un sport sau o pasiune care in ultimii ani si-a croit drum lin pe lista oamenilor de afaceri, mai ales ca in strainatate ambarcatiunile sunt printre jucariile sau, mai bine zis, trofeele preferate ale milionarilor. Este faimoasa lupta pe viata si pe moarte pentru titlul de proprietar al celui mai mare velier din lume dintre mogulii Tom Perkins, Jim Clark si Joe Vittoria.
Un eveniment precum Azimut Yachting Gala din Varazze (Italia) ar putea revizui insa lista de prioritati. Pentru ca in ziua petrecuta printre creatiile de milioane de euro ale celui mai mare producator de iahturi din lume (dupa cifra de afaceri) am avut impresia ca asist la un spectacol orchestrat de jurnalistii de la Financial Times sau The Wall Street Journal, care si-au invitat subiectii pentru o mostra de business lifestyle.
Oamenii de afaceri rusi (cu S-ul inchiriat, Matriosca la brat si brandurile pe piept) analizau in detaliu mega iahturile din gama Benetti, finlandezii isi pastrau cu greu sangele rece in fata exemplarelor de milioane de euro din port, iar americanii galagiosi, dar prietenosi, venisera sa isi inlocuiasca iahtul proprietate personala cu o varianta mai mare si mai incapatoare pentru familia in crestere. In total, aproximativ 1.000 de invitati din toate colturile lumii au calatorit pentru a testa creatiile Azimut-Benetti la Varraze, unde pentru doua zile s-a inregistrat una dintre cele mai mari rate de concentrare de milionari pe metru patrat.
Dimineata a inceput in forta, cu o iesire pe Mediterana cu Azimut 70, care isi astepta clientii in dreptul pontonului rezervat mega iahturilor. Iahtul de 21 de metri lungime poate acomoda 7 persoane si doi membri ai echipaju