Căruţele - pericol public
În orice altă ţară europeană apar doar în muzee, ca exponate de ev mediu. La noi însă, le întâlneşti la orice pas. Fac parte din peisaj, pentru că poliţia şi administraţia nu sunt în stare să impună legea prin care sunt interzise de mai bine de un deceniu în municipii şi pe drumurile naţionale. Acestea sunt căruţele, un adevărat pericol pe şoselele din România.
Că şoferii sunt deranjaţi de circulaţia căruţelor pe drumurile naţionale, europene şi în municipii nu e o noutate. De fapt, atelajele cu pricina nici n-au voie să circule pe asemenea sectoare de drum. Există însă soluţii pentru circulaţia căruţelor, astfel încât oamenii nevoiaşi să nu sufere? Sunt, şi chiar foarte simple.
Prin lege, obligaţia de amenajare a unor drumuri laterale pentru căruţe revine consiliilor locale. Scărpinându-se după ceafă, primarii şi consilierii, ba chiar şi poliţiştii dau însă uitării această problemă, consolându-se cu gândul că asemenea drumuri, amenajate la scară mare de-a lungul şoselelor naţionale şi europene, nu există nicăieri în România.
„Drumuri pentru căruţe nu există nicăieri în ţară“
„Drumuri laterale pentru căruţe nu există nicăieri în ţară şi cred că problema ar trebui rezolvată cumva, poate printr-o lege, pentru că implică multiple probleme, legate de exproprieri, dar şi de sumele necesare amenajării. În prezent, e imposibil să amenajăm asemenea drumuri. Problema căruţelor există însă şi trebuie rezolvată cumva la nivel naţional“, declara cu un an în urmă, pentru Gazeta de Sud, Adrian Lumezeanu, directorul de atunci al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.
Aceeaşi problemă a lipsei de finanţare o au şi edilii localităţilor doljene situate de-a lungul drumurilor naţionale şi europene care taie judeţul. „N-avem bani“ este răspunsul invariabil al primarilor, atunci când sunt întrebaţi de ac