Radu Georgescu, unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din industria IT&C, care a devenit celebru prin vanzarea tehnologiei antivirus RAV catre Microsoft, considera ca recentul parteneriat Yahoo!-Microsoft pe segmentul cautarilor online va dezavantaja pe termen lung Yahoo! , care renunta astfel la businessul sau de baza.
Microsoft si Yahoo! au semnat miercuri un acord pe zece ani pe segmentul de cautare online, in incercarea de a concura cu gigantul Google. In urma acordului, Yahoo! va trebui sa foloseasca motorul de cautare Microsoft Bing pe toate site-urile sale si va fi responsabila pentru vanzarea de reclame in numele ambelor companii.
"Pe termen lung va fi o problema pentru Yahoo!, insa, in momentul acesta pare singura solutie care i-ar putea salva. Ramane de vazut cum va gestiona situatia CEO-ul Yahoo!, Carol Bartz, care probabil va gasi o modalitate de a salva intamplarea", a declarat Georgescu pentru ZF.
El a spus ca inca nu poate aprecia impactul pe care il va avea pe piata acordul si daca acest lucru va insemna sau nu o posibila scadere a numarului de clienti pe publicitate. "Depinde foarte mult de cum rezolva tactic. Inca nu este clar cine va avea puterea de decizie asupra strategiei si vanzarilor. Istoric vorbind, Microsoft nu se pricepe sa gestioneze si daca ramane la ei nu cred ca va face nimic, va da cu subiectul de pamant. Pe de alta parte, Yahoo! probabil ca se va descurca mai bine decat ar putea sa o faca Microsoft."
Georgescu, presedintele Gecad, a comentat despre parteneriatul dintre cele doua companii americane si pe blogul sau personal (radugeorgescu.ro), precizand ca pozitia dificila in care se afla acum Yahoo! a fost cauzata de faptul ca fondatorul si fostul CEO Jerry Yang a pus prea multe sentimente in deciziile sale.
Planul B nu iese niciodata atunci cand esti disperat
"Una din marile greseli ale u