Rezultatele pe primele sase luni din 2009 anuntate saptamana aceasta de CME "nu arata deloc rau", ba chiar dau semne in piata media "ca surprizele neplacute se raresc" si ca "s-ar putea s-o luam inapoi in sus", apreciaza Iulian Comanescu pe blogul sau. Si Dragos Stanca vorbeste pe blogul sau despre tranzactia Media Pro - CME in termeni de "strategie de PR ireprosabila" si "o miscare istorica pentru grup". El ridica, insa, semne de intrebare in privinta editiilor print Gandul si ProSport ale trustului Pro, care "primesc un mesaj indirect, ingrijorator".
Iulian Comanescu despre tranzactia Media Pro - CME:
Pe criza, marginea de profit (EBITDA consolidat, cu operatiuni non-broadcast si corporate) a scazut in primele sase luni de la 35% la 14%. Una peste alta, CME nu arata rau, iar asta da indicatii despre modul cum se poate supravietui, in general, pe criza. Dupa diferite vesti suparatoare, am senzatia ca am ajuns intr-un loc unde surprizele neplacute se raresc si s-ar putea s-o luam inapoi in sus".Interesanta e si evolutia ponderii operatiunilor din Romania fata de totalul CME. In primul semestru din 2009 e de 25,8%, fata de 26,1% in aceeasi perioada din 2008. Putem avansa ideea ca piata romaneasca de reclama a fost la fel de afectata de criza ca si alte piete pornind de la aceste cifre, dar, desigur, o evaluare globala ar fi mai buna. Profitul de aici (Romania n.r.) ramane maricel, iar asta arata ca reducerile din tara s-au operat cu cap. PRO/CME a fost printre primii care au concediat oameni, la statiile locale, de pilda. La vremea respectiva, stirea a fost una “apocaliptica”, fiindca Adrian Sarbu era primul mare proprietar care taia in carne vie. Din ce vad in cifrele despre Romania, operatia a reusit si pacientul e bine-mersi, ceea ce ii uram si in continuare.
Citeste analiza integrala peMedia lui Comanescu
Dragos Stanca noteaza pe b