Se poartă o discuţie captivantă, neacademică, dar cu incitante profunzimi, între doi reprezentanţi ai unor generaţii deosebite ca vârstă şi formaţie. Moderatorul e tânăr, subţire, de o gravitate ieşită din comun în contextul telegenic actual, prietenos şi dornic să afle – plin de consideraţie – opiniile celuilalt, bun cunoscător al subiectului în discuţie. (...) Se poartă o discuţie captivantă, neacademică, dar cu incitante profunzimi, între doi reprezentanţi ai unor generaţii deosebite ca vârstă şi formaţie. Moderatorul e tânăr, subţire, de o gravitate ieşită din comun în contextul telegenic actual, prietenos şi dornic să afle – plin de consideraţie – opiniile celuilalt, bun cunoscător al subiectului în discuţie. Invitatul – un ardelean matur cu vorba cumpănită, mărturisitor cinstit al gândurilor şi trăirilor proprii – se exprimă uşor ezitant, intimidat, parcă, de competenţa şi comportamentul ireproşabil al gazdei sale. Tema discuţiei: „Arta spectacolului – spectacolul vieţii“. Cei doi sunt: un actor renumit – Dorel Vişan – şi un jurnalist în haină preoţească – Nicolae Dima –, despre care, cum se spunea probabil cândva şi despre Larry King – vestitul moderator american, model de conduită în audiovizual –, vom mai auzi. Postul de televiziune: Trinitas. Titlul dialogurilor conduse de Nicolae Dima: „Biserica azi“.
Biserica de ieri ştiam că, preocupându-se intens de esenţa umană şi de soarta omului, a pedepsit aspru căutările şi ideile unui Giordano Bruno sau Galileo Galilei. Replica intolerantă a cercetătorilor a venit şi ea sub forma negării vehemente a dreptului Bisericii de a se pronunţa în astfel de chestiuni. Biserica a pierdut atunci din prestanţă, dar azi câştigă teren chiar şi în ceea ce priveşte cunoaşterea ştiinţifică. O demonstrează şi seria emisiunilor „Biserica azi“ de la Trinitas. Întrebat cum priveşte televiziunea, Dorel Vişan se arată foar