Lantul de restaurante fast-food Burger King, controlat la nivel local de compania Atlantic Restaurant System, si-a schimbat strategia de extindere, mizand in acest an doar pe spatiile stradale pentru restaurante independente si de tip drive, linie pe care au urmat-o si competitorii McDonald's si KFC.
"Am gasit cateva spatii, dar deocamdata proprietarii nu au scazut chiriile. Ne uitam in continuare atat in Bucuresti, cat si in provincie, 80% dintre unitati urmand sa fie insa deschise in Capitala", a declarat pentru ZF Remus Tiuca, directorul general al Burger King Romania, care admite ca tendinta deschiderilor in malluri a luat sfarsit, dar ca niciunul dintre cele opt restaurante deschise in centre comerciale nu este in situatia de a fi relocat.
Conducerea Burger King are in plan sa deschida pana la doua restaurante anul acesta, dupa ce la inceputul anului, in lunile februarie si martie, a mai inaugurat alte doua unitati, in galeria comerciala a Carrefour Constanta si in Bucuresti Mall, in urma unei investitii de aproximativ un milion de euro.
Daca McDonald's, cel mai mare lant de restaurante fast-food, cu afaceri de peste 100 de milioane de euro la nivel local, a creat o moda in Romania cu restaurantul tip drive, avand in prezent 31 astfel de unitati in toata tara, dintre care 13 sunt doar in Bucuresti, KFC, retea operata in sistem de franciza de catre compania US Food Network, care a rulat anul trecut aproape 40 mil. euro, a deschis primul restaurant drive-thru in luna mai a acestui an, in Sibiu. Restaurantul are o suprafata de 500 de metri patrati si 150 de locuri.
Burger King a fost adus in Romania de catre oamenii de afaceri Eli Davidai si Marius Nasta in aprilie anul trecut odata cu deschiderea centrului comercial din nordul Capitalei, Baneasa Shopping City, si a continuat extinderea in City Mall, in Cora Lujerului si Pantelimon, dar si