Numarul unu de pe piata locala de telefonie a inregistrat si scaderi ale marjei de profit brut, conform datelor France Telecom.
Orange Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala telecom, a obtinut in al doilea trimestru venituri de 267 mil. euro, in scadere cu 16,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul impactului recesiunii, al deprecierii leului si deciziilor de reglementare, conform datelor publicate de actionarul majoritar al companiei, grupul France Telecom (FT).
Rezultatele Orange sunt in linie cu cele ale Vodafone, numarul doi pe piata, care a anuntat pentru aceeasi perioada o scadere cu 17% a veniturilor. In ianuarie, tarifele de interconectare ale Orange si Vodafone au fost reduse cu 21% de catre autoritatea de reglementare in comunicatii.
Thierry Millet, CEO al Orange Romania, spune ca un alt factor care a influentat veniturile companiei a fost scaderea tarifelor, prin care operatorii au incercat sa stimuleze consumul. "Cauzele care au contribuit la scaderea veniturilor sunt variatia negativa a cursului valutar, impactul reglementarilor si reducerea tarifelor, care au scazut cu 4,5% fata aceeasi perioada din 2008. Fenomenul de reducere a tarifelor a aparut ca masura de stimulare a vanzarilor de servicii intr-un mediu din ce in ce mai competitiv, confruntat cu presiunea generala de reducere a consumului pe fondul crizei economice". Rata de scadere a veniturilor Orange Romania a fost cea mai mare din grup.
Veniturile au crescut fata de primul trimestru
Seful Orange subliniaza insa ca Orange a reusit sa opreasca declinul veniturilor obtinand in T2 venituri mai mari cu 3 mil. euro decat in primele trei luni din 2009.
"Veniturile Orange Romania au crescut in T2 fata de T1 in ciuda unui climat economic inca incert. Suntem decisi sa mentinem aceasta tendinta si sa atragem noi clienti si in urmatoa