In urma cu peste doua secole, Samuel Johnson spunea ca „a te afla pe o nava e ca si cum ai fi la inchisoare, cu posibilitatea de a te ineca". Se pare ca antipatia lui Johnson fata de navigatie nu e impartasita deloc de omul modern, pentru care o barca e adesea sinonima cu libertatea. Si cu un anumit statut social. In ultimii trei ani industria iahtingului in Romania a explodat, lansand „la apa" ultimele modele de ambarcatiuni cu motor si vele, scoli de navigatie, noi cluburi nautice si marine private. Concursurile pe apa s-au dublat, iar magazine ca Decathlon sau Puma au adus pe rafturi ultima moda dedicata sailingului. Si chiar daca valurile financiare din ultimele luni au scufundat cateva ambitii, iar iahtingul in Romania e totusi inca la inceput, barca are toate sansele sa ramana pe linia de plutire.
Previziuni pe valuri
Anul acesta piata de iahting in intreaga lume a scazut cu 20-30%, amatorii de iahting amanandu-si investitiile pana la calmarea apelor. In Romania insa, unde piata este inca la inceput, criza nu a avut de unde sa-si ia un tribut important; mai mult, jucatorii din piata prevad ca timp de cativa ani va exista o adevarata explozie in domeniu, daca vor fi rezolvate bineinteles si unele probleme de ordin administrativ.
„Cred ca in doi trei ani piata de ambarcatiuni din Romania, estimata la aproximativ 45 de milioane de euro, isi va dubla valoarea. In 2011 va ajunge probabil la 100 de milioane de euro", spune Mihai Marcu, fondatorul companiei NauticLife si presedintele companiei MedLife.
NauticLife a intrat pe piata la sfarsitul anului trecut si deja a vandut anul acesta 21 de ambarcatiuni insumand vanzari de circa 600.000 de euro. NauticLife vinde in Romania ambarcatiuni cu vele si motor, brandurile Beneteau si Saver, printre cele mai scumpe din oferta fiind Beneteau 58 si Beneteau 47 Fly ce costa 500.000 de euro, respec