Pentru că nimeni nu a vrut să preia societatea cu tot cu datoriile istorice acumulate de actualul acţionar, statul român, preşedintele AVAS, Mircea Ursache, vrea să facă o nouă strategie de privatizare a Avioane Craiova SA, în urma unor consultări cu reprezentanţii Comisiei Europene.
"Noua strategie va căuta să găsească metoda optimă de valorificare şi să creeze cadrul necesar pentru ca aceasta să se realizeze cu succes. Totodată, strategia va include şi solicitarea unui ajutor de stat pentru societate, în condiţiile în care acesta va fi aprobat de către Comisia Europeană", a precizat vineri AVAS.
Oferta de privatizare pentru Avioane Craiova, întreprinderea la care a lucrat în perioada comunistă actualul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a expirat vineri, fără ca AVAS şi italienii de la Alenia Aeronautica să ajungă la o înţelegere pentru finalizarea tranzacţiei.
Chiar dacă se oferea să cumpere societatea cu un milion de euro şi să facă investiţii de 18 milioane de euro, Alenia Aeronautica a refuzat să suporte datoriile fabricii, de circa nouă milioane euro. Oferta financiară a companiei italiene mai includea investiţii de mediu în sumă de 120.000 de euro şi un capital de lucru de trei milioane de euro. O altă condiţie ridicată în negocieri de către compania italiană a fost politica de personal, Alenia avertizând că nu va avea nevoie de o parte dintre angajaţii fabricii din Craiova în primii trei ani de activitate. Anul trecut, cehii de la Aero Vodochody oferiseră 4,2 milioane de euro pentru preluarea fabricii doljene, însă nu au acceptat condiţiile puse de AVAS. (A.B.)
Pentru că nimeni nu a vrut să preia societatea cu tot cu datoriile istorice acumulate de actualul acţionar, statul român, preşedintele AVAS, Mircea Ursache, vrea să facă o nouă strategie de privatizare a Avioane Craiova SA, în urma unor consultări cu reprezentan