Volumul vânzărilor de ciment Lafarge în România a scăzut cu 39,7% în primul semestru, iar rezultatele grupului francez pe piaţa românească au fost afectate atât de condiţiile economice dificile, cât şi de deprecierea leului în raport cu euro. Pe de altă parte, Lafarge notează un efect pozitiv de 3,5% asupra activităţii grupului în România determinat de variaţiile de preţ, varietatea de produse comercializate şi tipurile de clienţi deserviţi, se arată într-o prezentare
Volumul vânzărilor de ciment Lafarge în România a scăzut cu 39,7% în primul semestru, iar rezultatele grupului francez pe piaţa românească au fost afectate atât de condiţiile economice dificile, cât şi de deprecierea leului în raport cu euro.
Pe de altă parte, Lafarge notează un efect pozitiv de 3,5% asupra activităţii grupului în România determinat de variaţiile de preţ, varietatea de produse comercializate şi tipurile de clienţi deserviţi, se arată într-o prezentare a grupului francez, unul dintre liderii globali ai industriei cimentului şi materialelor de construcţii.
Astfel, activitatea Lafarge în România pe piaţa cimentului a înregistrat, în primul semestru, un declin de 36,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Totodată, în România, ca şi în Polonia, preţurile practicate de Lafarge s-au menţinut la un nivel constant în prima jumătate a anului, din cauza condiţiilor economice dificile, iar deprecierea leului în raport cu euro a avut un impact negativ asupra rezultagelor grupului.
Lafarge estimează restrângerea pieţei cu 25%
Pentru întregul an, Lafarge anticipează o restrângere a pieţei româneşti a materialelor de construcţii cu 20-25%, la preţuri constante sau mai reduse.
Vânzările Lafarge în Europa Centrală şi de Est au scăzut, în primul semestru, cu 43%, la 489 milioane euro, de la 853 milioane euro în perioada similară a anului trecut, se ar