Münchenul rămâne şi se impune ca un centru cultural şi artistic al Germaniei, beneficiind de prezenţa unor mari solişti vocali şi instrumentali ai momentului care sunt invitaţi să participe la diverse manifestări din capitala Bavariei. Filarmonica îl are ca director pe renumitul dirijor Christian Tiellemann, muzician de rafinament, un adevărat estetician al partiturilor pe care le interpretează. Bayerische Staatsoper, cu Kent Nagano, ca manager, asigură spectacole interpretate de ansamblul bavarez, având mai întotdeauna "gast-i" de renume internaţional.
Am avut şansa de a participa la "Ballett Festwoche 2009", eveniment mult aşteptat şi dorit de publicul iubitor al artei dansului. Directorul companiei de balet bavareze, Ivan Li�ka, a invitat la această manifestare internaţională nume cunoscute de solişti cât şi de coregrafi, ceea ce a permis publicului münchenez să cunoască stiluri şi maniere diferite de interpretare din lume, la această dată.
Am văzut un spectacol de "Corsarul" al lui A. Adam şi L. Délibes în adaptarea lui Ivan Li�ke, după coregrafia clasică a lui Marius Petipa. Baletul a beneficiat de o înscenare, în genere clasică, spectaculoasă prin costume şi decoruri, dar, în primul rând, printr-o distribuţie ce a avut-o ca invitată pe prim solista Ecaterina Krysanova de la Balşoi Teatr din Moscova, în roul Medorei, alături de Lukas Slavicky (Konrad) şi de prim soliştii baletului bavarez: Alen Bottaini, Tigran Mikaelyan şi Lise-Marie Cullum.
Revăd după mai mulţi ani trupa de la Nationaltheater din München şi realizez cât de mult a evoluat, în timp, arta dansului. Balerinii de aici s-au perfecţionat continuu, au crescut exigenţele tehnice şi mai ales o anumită virtuozitate în execuţie. La ora actuală colectivul din München răspunde admirabil cerinţelor coregrafice şi se înscrie în circuitul marilor companii de balet eu