Dacă în anii anteriori oamenii de resurse umane numărau pe degete candidaţii cu experienţă, acum au de unde alege. Criza a transformat fundamental piaţa forţei de muncă din România. Astăzi, aproape o treime dintre românii care aplică pentru un job au pregătirea şi experienţa dorite de angajatori. Numărul locurilor de muncă scade pe zi ce trece, iar angajaţii disponibilizaţi apar ca ciupercile după ploaie. Astfel, companiile care încă îşi mai permit să facă ang
Dacă în anii anteriori oamenii de resurse umane numărau pe degete candidaţii cu experienţă, acum au de unde alege. Criza a transformat fundamental piaţa forţei de muncă din România. Astăzi, aproape o treime dintre românii care aplică pentru un job au pregătirea şi experienţa dorite de angajatori. Numărul locurilor de muncă scade pe zi ce trece, iar angajaţii disponibilizaţi apar ca ciupercile după ploaie. Astfel, companiile care încă îşi mai permit să facă angajări descoperă cu stupoare că procesul de recrutare devine din ce în ce mai anevoios.
„Dinamica pieţei forţei de muncă este influenţată în acest an de raportul cerere-ofertă inversat faţă de anii trecuţi. Astfel, de la o cerere care depăşea oferta în multe domenii de activitate şi pentru multe specializări şi calificări, s-a ajuns astăzi la o schimbare semnificativă a acestui raport. Într-o perioadă în care analiza costurilor este deosebit de importantă, forţa de muncă a reprezentat o parte seminificativă din totalul costurilor unei companii, productivitatea şi eficienţa angajaţilor au început astfel să fie din ce în ce mai mult luate în considerare. Iată deci, trecerea, de la accentul pus, uneori, mai mult pe cantitate, la accentul pus preponderent pe calitate, începe din faza procesului de recrutare”, a explicat Camelia Stănculescu, director general al companiei de resurse umane Manpower România. Deşi criza economic