Chiar si pentru un vizitator experimentat, Salonul de la Basel este uneori coplesitor - prea multe standuri, prea multe ceasuri, prea multe branduri, prea multe bijuterii, prea multa lume (iar mai nou unii isi aduc si cainii). Cand ajungi in hala dedicata bijuteriilor, situatia se inrautateste, incat vezi atat de multe creatii haute-joalillerie pe metru patrat incat, chiar daca esti obsedat de bijuterii sau, dimpotriva, te lasa rece, tot te paste o „supradoza".
Motiv pentru care m-am bucurat cand am ajuns in standul Mikimoto - spre deosebire de alte branduri de bijuterii bazate pe perle, Mikimoto, fondata de inventatorul perlelor de cultura, nu face amalgamuri, nu ingramadeste la un loc perle, diamante, rubine, smaralde, ametiste si alte pietre ca sa ia ochii privitorilor. Intotdeauna, la Mikimoto, perla este in centrul scenei, pusa in valoare de montura sau de asocierea foarte subtila cu diamante.
Din 1893, cand Kokichi Mikimoto a obtinut prima perla de cultura, compania detine intregi „plantatii" de scoici, care produc perle de diferite forme, culori si marimi, iar bijuteriile folosesc numai exemplarele fara cusur (de exemplu, Mikimoto utilizeaza doar 5% din recolta anuala de perle Akoya). Dar piesele Mikimoto ies in evidenta nu numai prin calitatea exceptionala a perlelor, ci si prin modul in care designerii reusesc, in fiecare an, sa lucreze aproape exclusiv cu perle, fara a cadea in repetitiv, in rutina sau in desuet.
In vreme ce doamnele de o anumita varsta poftesc la creatiile clasice, fiicele lor isi opresc cu siguranta privirile asupra modelelor semnate Giovanna Broggian (responsabila de Colectia Milano), renumita pentru curajul de a plasa perlele in creatii foarte „cool". Sau, de ce nu, colectia Baroque Couture, unde sunt folosite perle de forme neregulate, neasteptate pentru cei obisnuiti cu liniile cuminti ale „fructelor" de sidef (in