Lucian Aldescu, şeful de la Pegasus, vrea să atragă clienţii corporate ai TNT şi DHL. Află din ultimul număr Forbes România, ce se află acum la chioşcuri, de ce vrea şeful Pegasus să-şi întărească poziţia pe transportul rutier internaţional de colete. De mai bine de jumătate de an, Lucian Aldescu, unul dintre cei doi fondatori ai companiei de curierat Pegasus, este stăpânit de o obsesie: transportul internaţional al coletelor. Vrea să profite de valul tăierilor de costuri din companii şi să le convingă că expedierile rutiere internaţionale pot fi o alternativă (mai ieftină!) la transportul cu avionul.
Lupta lui Aldescu nu este uşoară. În România, el are de înfruntat cei mai mari cărăuşi internaţionali: olandezii de la TNT, nemţii de la DHL şi americanii de la UPS. Dar de anul trecut şi Aldescu pune businessul pe roţi preluând din strategia GeoPost, una dintre filialele Poştei Franceze, cu gândul să se inspire şi de la Yuritici Kargo, cea mai mare companie de curierat din Turcia.
ATACUL terestru
La scurt timp după ce a parafat actele pentru vânzarea a 80% din Pegasus către GeoPost şi Yurtici Kargo, Lucian Aldescu a început implementarea în România a curieratului rutier internaţional. A preluat rapid produsul de curierat internaţional rutier al GeoPost.
Cu noul produs, Aldescu a adăugat în portofoliul Pegasus, din noiembrie până în prezent, nu mai puţin de 100 de clienţi corporate. Avantajul: preţul! „Nu se mai pot susţine aceleaşi costuri pentru expedierile internaţionale“, explică Aldescu. Un colet de trei kilograme până în Austria costă 58 de euro pe cale aeriană şi 15 euro pe rutier, iar perioada de livrare, în acest caz, este aceeaşi: o singură zi. În ceea ce priveşte ţările mai îndepărtate sau cu mai multe formalităţi vamale, perioada de livrare poate ajunge şi până la trei zile în cazul transportului rut