Cea mai scumpă, dar şi cea mai ”curată” versiune a primului automobil românesc ancorat la rigorile estetice contemporane, te răsplăteşte cu un consum cuminte şi o sprinteneală nescontată. Sursa: DaciaSursa: DaciaSursa: DaciaSursa: DaciaSursa: Dacia
1 /.
După o săptămână de fâţâială, în mare parte prin traficul bucureştean, computerul de bord al Daciei Sandero testate de ”Evenimentul zilei” a indicat un consum mediu rotund, mai mult decât îmbucurător: 7 l/100 km.
Media trasată de cartea tehnică a maşinii, obţinută de producător, în condiţii care, după cum se ştie, nu pot fi regăsite în lumea reală, se situează ceva mai jos, la 4,6 l/100 km. Insuficient însă pentru a umbri performanţa obţinută de noi.
Un alt detaliu pozitiv: Sandero vine cu o dinamică similară multor modelele din segmentul B, germane, italiene sau franceze. Mai mult, Dacia pare a fi mai sprintenă decât ar recomanda-o cele 13 secunde cronometrate pe intervalul zero-100 km/h.
Şi vivacitatea, dar şi cuminţenia (caracteristică decelată anterior, în relaţie cu cantitatea de combustibil solicitată) sunt meritul celui mai ”curat” motor din gama constructorului de la Piteşti – versiunea cu 85 de cai-putere a unităţii turbodiesel 1.5 dCi.
Echipat cu acest propulsor, Sandero emană în atmosferă numai 120 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs în regim mixt, dar nu numai atât. Mica Dacia degajă un tonus nu doar neaşteptat, dar şi cât se poate de util. Ne găsim în faţa uneia dintre puţinele maşini româneşti care nu lasă aproape niciodată impresia că se sufocă.
Motorul face multă gălăgie în plină sarcină, dar se linişteşte atunci când se rulează cu viteză constantă, chiar şi în regim de autostradă (dar nu peste 120 km/h). Desigur, o a şasea treaptă prevăzută la cutia de viteze ar garanta o ambianţă sonoră mai prieln