Unii spun că livrarea de software în regim de servicii va prinde în România. Alţii spun că tocmai criza face prea scump un astfel de serviciu. Conceptul, cunoscut în afară, a ajuns şi la noi. Nu există business serios, nici măcar în România, care să nu apeleze la softuri de gestionare a afacerii, fie el de contabilitate, de management al relaţiei cu clienţii (CRM) sau ceva mai elaborat, cum ar fi gestiunea şi planificarea resurselor companiei (ERP). Ce te faci însă când vrei
Unii spun că livrarea de software în regim de servicii va prinde în România. Alţii spun că tocmai criza face prea scump un astfel de serviciu. Conceptul, cunoscut în afară, a ajuns şi la noi.
Nu există business serios, nici măcar în România, care să nu apeleze la softuri de gestionare a afacerii, fie el de contabilitate, de management al relaţiei cu clienţii (CRM) sau ceva mai elaborat, cum ar fi gestiunea şi planificarea resurselor companiei (ERP). Ce te faci însă când vrei să te menţii competitiv, ştii că ai nevoie de programe de gestiune informatizată, dar criza te-a lăsat fără cash, iar puţinii bani disponibili trebuie alocaţi de urgenţă în altă parte?
Conceptul de „Software as a Service“ (SaaS) a apărut pe pieţele mai dezvoltate cu mult înaintea crizei. În ciuda acesteia, segmentul va avea în 2009 o creştere estimată de IDC la 40%. Practic, este vorba despre închirierea unui program de gestiune sub formă de serviciu prestat de compania producătoare a soluţiei sau un partener autorizat de aceasta. Aplicaţia este găzduită pe serverul furnizorului, iar beneficiarul îl accesează prin internet. „Argumentele în favoarea acestei soluţii sunt multe: investiţie iniţială zero, fără costuri privind personalul IT şi administrarea, plăţi lunare predictibile ş.a.m.d.“, spune Marius Georgescu, S+S Specialist la Microsoft România, unul dintre principalii furnizori mondiali de asemenea